По-здрави кости имат онези жени, които редовно пият бира. Освен това, по този начин те са изложени и на по-малък риск от заболяване от остеопороза, пише в. "Дейли телеграф", позовавайки се на резултатите от изследване на испански специалисти.
Изследователите обясняват, че благоприятният ефект от бирата се дължи най-вече на съдържащия се в нея силиций, който играе основна роля в изграждането на костите. Високите му нива забавят изтъняването им, което води до повишен риск от фрактури, и допринасят за образуването на нова костна тъкан. Бирата освен това е богата на фитоестрогени - растителната версия на естрогена. Този хормон поддържа здравето на костите. Изследването е обхванало 1700 здрави жени на средна възраст 48 години. Специалистите са установили, че дори малките количества бира оказват благоприятен ефект.
Източник: БТА
| < Prev | Next > |
|---|












